-
Konkurs „Najlepszy programista w ZST” jest konkursem z zakresu programowania. Obejmuje on dwie kategorię: wewnątrzszkolną (w tej kategorii udział biorą uczniowie Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku) oraz kategoria gimnazjaliści miasta Rybnik i okolic.
Celem tych konkursu jest wyłonienie najlepszych programistów w szkole, którzy później reprezentują naszą szkołę w konkursach i olimpiadach programistycznych zarówno w kraju jak i za granicą.
- Organizatorem Konkursu „Najlepszy programista w ZST”, zwanego dalej „Konkurs” jest Zespół Szkół Technicznych w Rybniku . Organizatorem Konkursu „Najlepszy programista w ZST”, zwanego dalej „Konkurs” jest Zespół Szkół Technicznych w Rybniku.
- Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się językiem C++ oraz językami pochodnymi wśród wszystkich uczniów na tych dwóch etapach edukacyjnych.
-
Konkurs ma charakter jednorazowego rozwiązania zadań podanych przez organizatorów (napisanie programów w języku C++ lub innym w określonym czasie). Zadania są wykonywane samodzielnie przez uczestnika Konkursu z pomocą komputera na oprogramowaniu konkursowym (program DEV C++). Konkurs składa się z kilku lub kilkunastu zadań do napisania. Rozwiązanie zadania polega na napisaniu w pełni działającego programu. Ze względów organizacyjnych tzn. rozstrzygnięcie konkursu będzie w tym samym dniu. Jury oceniające będzie sprawdzać tylko kompletne skompilowane rozwiązania. Programy niedziałające nie będą brane pod uwagę! I w tej sytuacji uczestnik nie otrzyma punktów za określone zadanie.
W przypadku takiej samej ilości punktów zdobytych przez uczestników z miejsc 1-3 jury konkursów porówna kod źródłowy programów zawodników. W tym przypadku jury pod uwagę weźmie ilość powtórzeń, stosowanie funkcji, stosowanie tablic, stosowanie programowania obiektowego, ilość zagnieżdżeń pętli for, czytelność kodu, komentarze, wykorzystanie tablic dynamicznych itd.
-
Do zadań Komitetu Organizacyjnego należy:
- przygotowanie zadań konkursowych,
- przygotowanie witryny Konkursu służącej do:
- zamieszczania informacji o Konkursie,
- rejestracji elektronicznej nauczycieli, szkół i uczniów uczestniczących w Konkursie,
- pobrania oprogramowania i przykładowych zadań konkursowych przez uczestników Konkursu,
- gromadzenia wyników Konkursu,
- zamieszczania wyników Konkursu,
- opracowanie wyników Konkursu;
- przygotowanie materiałów pomocniczych przeznaczonych dla nauczycieli i uczniów pragnących uczestniczyć w Konkursie.
- W każdej pracowni komputerowej, w której odbywa się konkurs, nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa co najmniej jeden nauczyciel.
- Każdy uczestnik Konkursu poznaje treść zadań konkursowych dopiero w momencie rozpoczęcia zawodów i rozwiązuje zadania samodzielnie. W czasie trwania Konkursu nie wolno korzystać z innego oprogramowania niż oprogramowanie konkursowe, nie wolno również porozumiewać się z innymi osobami za pomocą technicznych środków łączności, takich jak poczta elektroniczna czy telefon komórkowy. Rozwiązania zadań są oceniane po zakończeniu Konkursu przez wszystkich uczestników.
- Wyniki uzyskane przez poszczególnych uczniów są udostępniane po przerwie technicznej podczas której jury sprawdza rozwiązania uczniów.
-
Komitet Organizacyjny może przyznawać nagrody w następujących kategoriach:
- nagrody za zajęcie I miejsca,
- nagrody za zajęcie II miejsca,
- nagrody za zajęcie III miejsca;
- Zwycięzcy Konkursu otrzymują dyplomem oraz nagrody rzeczowe, wydany przez Komitet Organizacyjny. Każdy uczestnik Konkursu i nauczyciel opiekujący się uczestnikami Konkursu otrzymuje dyplom uczestnictwa w Konkursie. Druk dyplomów konkursowych odbywa w czasie trwania konkursu. Ważność dyplomu potwierdza pieczęć szkoły oraz własnoręczny podpis dyrektora szkoły i nauczyciela przeprowadzającego konkurs w szkole.
Wszelkie sprawy nieobjęte niniejszym Regulaminem rozstrzyga Komitet Organizacyjny Konkursu.